Levná strava pro nabírání svalů

Každý den cvičíte, snažíte se nabrat svaly, ale výsledek nepřichází? Možná je to proto, že ve svém jídelníčku nemáte dostatek bílkovin. Bílkoviny jsou látky zodpovědné za budování svalové hmoty a jsou základním kamenem pro váš úspěch. Jenže taková strava bohatá na bílkoviny může vyjít draho, obzvlášť pokud se podíváte na jídelníčky od profesionálních kulturistů. Proto vám v našem článku ukážeme, že to jde i bez příliš velkých výdajů. Jediné, co k tomu budete potřebovat je pevná vůle a ochota jíst pár vybraných jídel po celou dobu.

Kuřecí s rýží

Toto jídlo nabízí asi nejlepší vlastnosti, co se týče poměru cena/výkon. Kvalitní bílkoviny a sacharidy obsažené v tomto jídle vám dodají dostatek energie na trénink a potřebné živiny pro budování svalů. Přitom kilo kuřecích prsou se dá pořídit od 100 kč  a cenu rýže ani nemusíme zmiňovat. Rýži samozřejmě můžete vyměnit, např. za brambory.

Tvaroh

Polotučná nebo nízkotučná verze tvarohu představuje vaši ideální večeři na následující tvrdé období. Tvaroh v sobě za 15 korun ukrývá pořádnou porci bílkovin a je ideální ho konzumovat před spaním.

Zelenina

Aby vaše strava nebyla příliš jednotvárná a také abyste do svého jídelníčku přidali vlákninu a vitamíny, doporučujeme konzumovat u nás běžně dostupnou a levnou zeleninu, podle sezónní nabídky. Ať už se jedná o rajčata, okurky nebo ledový salát, zařaďte zeleninu do svého jídelníčku.

Ovoce

Podobně jako se zeleninou je tomu i u ovoce. Doplní vám potřebné vitamíny a zároveň získáte cukry, které vaše tělo využije při tréninku jako palivo. Mezi levné ovoce patří jablka, banány a další ovoce dle sezónní nabídky.

Tuňák

V jakémkoliv supermarketu jistě dokážete sehnat tuňákovou konzervu za pár korun (pozor, existují i dražší verze). Taková jedna konzerva s porcí špaget a trochou kečupu představuje další na bílkoviny bohaté jídlo pro budování svalů.

Vajíčka

Ať už je máte rádi či nikoli, smiřte se s tím, že se jedná o jednu ze základních potravin v každém fitness jídelníčku. Vajíčka kromě bílkovin obsahují také tuky, které rovněž budete při nabírání potřebovat.

Olivový olej

Když už jsme u tuků, pouze ty z vajíček vám stačit nebudou. Pamatujte, že tuky jsou vaším přítelem a měli byste je konzumovat v rozumné míře. Olivový olej nestojí svět a obsahuje ty nejlepší tuky, jaké si můžete do jídelníčku přát.

Ovesné vločky

Kvalitní sacharidy pro zajištění energie na celý den získáte z ovesných vloček. Ty nechutnají nijak skvěle, ale po jistých úpravách z nich vykouzlíte naprostou delikatesu.

Jsme u konce našeho seznamu. Pokud dáte dohromady jídelníček z těchto potravin, brzy jistě uvidíte první výsledky. Typický jídelníček může vypadat takto: Snídaně – vajíčka s pečivem a rajčaty, svačina – tvaroh s ovesnými vločkami a banánem, oběd – kuřecí prsa s rýží a zeleninou, druhá svačina – tuňák se špagetami a olivovým olejem, večeře – tvaroh s rajčaty. Samozřejmě můžete přidat i další vaše oblíbené potraviny, my jsme pouze vybrali ty, které jsou nejlepší v poměru cena/výkon. Pokud se budete těchto potravin držet a budete tvrdě trénovat, výsledky se brzy jistě dostaví.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.