Jak ušetřit za volání?

Možná už někdo z vás zažil něco podobného, pro mě je to však novinka a chci se s vámi o ni podělit.

Nedávno mě kontatovala kamarádka, jejíž firma je stabilním a de facto VIP klientem jednoho nejmenovaného mobilního operátora. Nabídla mi výhodnou smlouvu, kterou právě jako VIP klientka dostala pro své známé. Za paušál cca 100Kč/měsíc 80 volných minut do všech sítí. To je, myslím, hodně dobrá nabídka. Takže jsem podepsal souhlas s převodem čísla a čekal.

Za pár dní mě kontaktoval můj stávající nejmenovaný mobilní operátor a velmi příjemná slečna na telefonu se mě ptala proč chci odejít…jakou nabídku jsem dostal…co by se muselo stát abych nic neměnil… Všechno jsem jí po pravdě vypověděl a její nabídka mě překvapila. Nabídla o 50% nižší paušál při zachování počtu volných minut. Čekal jsem, že mě budou přemlouvat, vymýšlet různé obstrukce, ale toto?

Protože využívám u současného operátora relativně výhodný mobilní internet a jsem hrozná „konzerva“, samozřejmě jsem souhlasil.

Konkurence je veliká a mobilní operátoři udělají hodně proto, aby si vás udrželi. Pokud tedy chcete ušetřit 50% ze svého měsíčního paušálu, návod jste si právě přečetli.

Dovětek

Já jsem sice odolal lákavé nabídce bublinkového operátora, ale moje manželka ne. Dnes po dvouměsíční zkušenosti s tímto operátorem (26.7.2009) jsem se rozhodl varovat všechny klienty. Manželce přišla faktura emailem až po splatnosti, prý někde cestovala. Částka byla 440Kč, což nám přišlo hodně zvláštní, protože tolik neprovolala ani u starého operátora, kde měla výrazně méně volných minut a výrazně větší paušál.

Šok přišel v okamžiku reklamace. Pokud si totiž pořídíte paušální smlouvy přes subdodavatele, tedy firmu se kterou podepíšete smlouvu, ale která není součástí provozovatele telekomunikačních služeb, reklamaci musíte vyřizovat přes tuto subdodavatelskou firmu. Provozovatel telekomunikačních služeb se s námi odmítl bavit. Je to asi logické. Reklamovali jsme tedy fakturu přes firmu naší kamarádky. Paní, která to má na starosti nám sdělila, že pracovnice operátora po ní vyžaduje naše staré faktury, aby dle nich mohli zjistit, jestli je provolaná částka skutečně neobvyklá. Myslel jsem, že někoho uškrtím. Byla to naše první faktura a od starého operátora jsme faktury neměli archivované. I kdybych faktury měl, proč je vůbec vyžadují? Doufal jsem v zaslání podrobného výpisu k naší kontrole a v kontrolu jejich systému a záznamů, zda nedošlo k chybě. Ale oni prostě chtějí staré faktury.

Další šok přišel v okamžiku, kdy jsme si všimli, že na faktuře není 80 volných minut, ale jen 70. Když jsme porovnali nabídku a fakturu, skutečně tam byl rozdíl 10 volných minut.

Fakturu jsme zaplatili. Já jsem manželce navrhl, ať se vrátí ke starému operátorovi a už jsem se odmítl o tom bavit.

Pokud někdy dostanete podobnou nabídku, raději ji pořádně zvažte. Poskytovatelé telekomunikačních služeb jsou mastodonti. Doufám, že tyhle velké nepřizpůsobivé organizace jednou vyhynou, stejně jako chobotnatci.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.