Rubriky
Pelmel

3 tipy, jak efektivně využít on-line marketing

Účelné zviditelnění na internetu a v on-line světě vůbec, je pro byznys dnešní doby základním předpokladem k úspěchu.

On-line marketing neboli internetový marketing je souhrnné označení pro propagaci služby/produktu na internetu. Cílem on-line marketingu je zvýšení tržby. Chcete-li tento digitální marketing efektivně využívat, nesmíte opomenout na kvalitní nastavení jeho on-line aktivit, které však vyžadují určité znalosti a orientaci v problematice. Níže si představíme ty nejdůležitější tipy, které byste neměli vynechat.

Vylaďte si web aneb dohledatelnost webu

Prvním, a asi také hlavním předpokladem dohledatelnosti vaší služby/produktu pro cílového zákazníka je, že máte internetové stránky. Své stránky nebo e-shop si řádně optimalizujte pro vyhledávače (SEO), protože aby váš web potencionální zákazník vůbec našel, musí mu ho vyhledávač nejdříve nabídnout…

Texty, které jsou pro vyhledávací roboty a jejich algoritmy důležité se označují jako metadata a jedná se o informace o vaší stránce. Nejdůležitějším metatextem je meta title, tvz. titulek, který se zobrazuje v hlavičce prohlížeče. Měl by obsahovat slovní spojení, které vystihuje něco o vás, vaší službě nebo o nabízených produktech. Dalším důležitým metatextem je meta description. Ve výsledcích vyhledávání (tzv. SERPu) se objevují pod titulkem. Vložte do něj text, který uživatele zaujme. Nezapomeňte na optimalizaci obrázků – každou fotografii, kterou na webové stránky vkládáte, nejdříve upravte na vhodnou velikost a doplňte popisek obrázku. Tak získáte lepší návštěvnost z vyhledávání pomocí obrázků.

„Správné nastavení webu – lepší umístění ve výsledcích vyhledávání!“

Mimo metatexty je dobré mít bravurně zmáknutý ještě obsahový marketing. Čím více poutavého čtení váš web bude obsahovat, tím více se naskytne možností, že vyhledávací robot použije část vašeho textu, jako nabídku vyhledávání v prohlížečích. Forma obsahového marketingu může být různá. Pokud máte e-shop s produkty, tak nezapomeňte na zajímavé popisky. V případě, že máte blog, tak se rozepište, … a hlavně používejte klíčová slova a slovní spojení, která vystihují to, co chcete, aby u vás lidé hledali. Poskytujete-li služby, věnujte pozornost záložce „O nás“. Vybudovat kvalitní obsahový marketing není jednoduché, je na něm potřeba pracovat a stále ho zdokonalovat, ale výsledky jsou dlouhodobé, stabilní a originální!

Buďte aktivní na sociálních sítích

Tento tip spočívá hlavně v tom, jak zákazníka zaujmout, aby klikl na váš příspěvek třeba na Facebooku, Instagramu nebo na vašem YouTube kanálu. Skvělým způsobem může být třeba jen jednoduché facebookové sdílení odkazů na své webové stránky. Tuto možnost ale můžete s úspěchem využívat jen za předpokladu, že máte nastavený vhodný náhledový obrázek a dobře vypracované metatexty – ty se totiž při sdílení propisují! Existuje samozřejmě také možnost si tyto náhledy upravit, ale to je již spíše pro zkušenější webmastery. V nástrojích, jako je např. Facebook Business Manager pro administraci facebookových stránek, se tyto obrázky a texty dají pro konkrétní příspěvek vylepšit.

Dobrá… Pokud tedy máte pěkný obrázek s poutavými metatexty, stačí už jen zaujmout dynamickým popiskem, který přidáte při sdílení. Tento text by neměl být na pohled bez formátování a rozhodně by neměl být nudný.

Strategie některých firemních facebookových účtů založená na velkém množství příspěvků fungovala ještě před několika lety výborně, ale dnes se s úspěchem přistupuje k efektivnějšímu postování kvalitních a promyšlených příspěvků. Měli byste na sítích hlavně pobavit, inspirovat, radit a třeba i ukázat zákulisí své práce.

„Obsah příspěvků tvořte pro cílovou skupinu, ne pro sebe!“

Na YouTube kanálu je spousta možností, jak upoutat dobře zpracovaným videem a jeho popisem. Pokud si nejste jisti, že je video kvalitní, tak ho raději nezveřejňujte. Počet lidí, kterým se video nelíbí by vám zbytečně kazil reputaci… Soustřeďte se na to, aby divák videozáznam sledoval co nejdéle. Video je dobré natočit a sestříhat s poutavým začátkem, kvalitním zvukem a odpovídající hudbou – protože dobrý zvuk je polovina zážitku.

Jak na Facebooku, tak i na YouTube kanálech se s úspěchem oslovují influenceři. Ti mají za úkol komentovat, doporučit nebo jinak kladně ovlivňovat vaše příspěvky a videa.

Rozesílejte newslettery

U e-mail marketingu je základním pravidlem upoutání příjemce předmětem e-mailu. Protože pokud nezaujme předmět e-mailu, tak e-mail nikdo ani neotevře a nepřečte… Ale dejte si pozor, ať to zase s poutáním moc nepřeženete! Jestliže v popisku použijete např. více vykřičníků, nebo napíšete celý text velkým písmem, anebo třeba použijete nějaké emotikony, tak je docela dost možné, že váš newsletter skončí ve spamu. Raději také používejte s opatrností slova jako je akce, sleva, zdarma, 100% výhra atd.

Nepodceňte také titulek a začněte tím nejdůležitější sdělením, které má udržet pozornost.

Nyní můžeme přejít již k samotnému obsahu e-mailu. Mějte na paměti, že pokud už upoutáte příjemce natolik, aby newsletter otevřel, nesmíte si to pokazit nudným sdělením… Obsah by měl být VŽDY hodnotný a přínosný! Mohlo by se také stát, že se vám zákazníci začnou z odběru odhlašovat. Pokud nemáte co sdělit, raději nic neposílejte. Nezapomeňte na stylistiku, formátování, správnou gramatiku a celkový vizuální vzhled dopisu.

Zdůrazněte hlavní prodejní benefit tzv. USP (unique selling proposition).

Do těchto elektronicky šířených informací/novinek můžete vkládat poutavé obrázky, proklikávací slova, odkazy na produkty nebo nové články na blogu atd. Vždy raději používejte svůj newsletter s propojením na web, váš odběratel nemusí mít totiž povolené zobrazování obrázků z e-mailu… Každý takovýto hromadný e-mail by měl mít možnost zobrazení ve webovém prohlížeči.

„Na rozdíl od psaní webu, který musí být hodnotný na SEO prvky, newsletter pište pro lidi, ne pro roboty.“

A na závěr rada jako bonus:

Ke komunikaci v počítačové síti používejte na svých webových stránkách protokol HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure) se zabezpečeným šifrováním, namísto nezabezpečeného protokolu HTTP.

„Šifrované připojení poznáte podle zámečku v adresním řádku.“

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *