Loňský model, Porsche Mission R, byl motoristickou ukázkou toho, co očekávat, když automobilka elektrifikuje své nejmenší sportovní vozy. Porsche 718 Boxster a 718 Cayman nebudou poháněny ničím jiný než bateriovými elektrickými pohonnými jednotkami. Díky tomu se řada 718 stane třetím vozem Porsche, který přejde na čistou elektřinu. Samozřejmě až po Taycanu, který je již několik let ve výrobě, a Macanu, elektromobilu Porsche z nové generace, který by měl být brzy k vidění.
BUDOUCNOST PLNĚ ELEKTRICKÝCH VOZŮ
Automobilka Porsche plánuje mít v roce 2030 více než 80 % podíl ve všech nových vozidlech s plně elektrickým pohonem. Porsche již dříve uvedlo, že chce, aby většina jeho vozidel byla do té doby buď elektrická, nebo plug-in hybridní. To signalizuje agresivnější posun do bateriového elektrického prostoru, kde se Porsche dříve více opíralo o plug-in hybridy jako jakýsi odrazový můstek. Porsche doufá, že do roku 2025 bude 50 % jeho ročních prodejů tvořit varianty BEV a PHEV. Stanovení ambicióznějších cílů znamená mnoho práce. Za tímto účelem Porsche plánuje investovat, kromě vlastní nabíjecí infrastruktury, do více nabíjecích stanic s partnery. Automobilka uvedla, že bude pokračovat ve spolupráci s partnery na zdokonalení veřejných nabíjecích stanic, stejně jako bude také potvrdilo, že bude pracovat na nabíjecích stanicích Porsche pro své majitele, podobně jako koncept Audi Charging Hub. Tyto stanice poskytnou majitelům Porsche místo nejen pro nabíjení, ale i relaxaci nebo práci s šálkem kávy a příjemným místem k posezení.
Stejně tak Porsche také investuje do výroby vysoce výkonných
bateriových článků v rámci společného podniku Cellforce Group a věří, že do roku 2024 budou mít zelenou pro sériovou výrobu. Tato investice by měla přinést zlepšení způsobu nabíjení a vybíjení baterií, stejně jako zlepšení hustoty energie, což může snížit hmotnost akumulátoru a tím dále zvýšit výkon vozu. Automobilka měla v roce 2021 rekordní rok, když dodala 301 915 vozidel po celém světě, což je poprvé, kdy výrobce OEM překonal hranici 300 000 vozů. Macan byl jasným prodejním šampiónem, Cayenne byl těsně za ním. Kromě toho Porsche v roce 2021 zdvojnásobilo své dodávky Taycanu, stejně tak i model 911 měl také svůj dosud nejlepší rok, když se dostal těsně za svého elektrického sourozence s 38 464 dodávkami oproti 41 296 dodávkám Taycanu.